Tekniknörd

Jag sitter och drömmer mig tillbaka till ljuva tider... Tiden då jag förfogade över en Canon 1Ds Mark II i 70000 kronorsklassen.. Det var tider det! Jobbade som skolfotograf i Västerbotten två säsonger, och då fick vi ju använda den fantastiska skapelsen på fritiden också. Det var ren lyx att fotografera med den. Vilken gedigen, mäktig känsla rakt igenom! Nu fotar jag med min Canon Eos 40D, den är trevlig den också min lilla kamera, men har man en gång fotat med den bästa av bästigaste så jämför man allt med den. Fantiserar om att uppgradera mig till en Canon Eos 5D Mark II, som är liiiite mer inom räckhåll när det gäller priset än en 1Ds Mark III:an som är storebror till den gamla modellen. Men det får bli ett senare köp, då jag måste prioritera optik för tillfället. Och fotoalbum, mina kunder måste ju få sina bilder i fina album =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0