Riga

Här kommer äntligen ett gäng bilder från Rigaresan som jag gjorde med min kompis Johan. Enjoy! =)


Utsikt över vackra Riga. Kan verkligen rekommenderas!


Fanns många fina parker att vandra omkring i.




Jag nära och Johan på avstånd. Två fotonördar in action.


Vi råkade vara på plats när ett vackert brudpar åkte förbi med båt.


Svincool marknad med öststatskänsla.


Vi var på ett jättefint fik där bland annat häxor inte fick komma in.


Man ska fika i Riga! Billigt och gott.


Vi var på flera marknader där det var riktigt bra priser.


Fiskmarknad.


En annan grej man ska äta i Riga är pannkakor.


Riga bestod av både riktigt gamla fina kvarter och supermoderna stadsdelar.


Johan funderar på ölutbudet.


Uteservering är alltid mysigt! Speciellt i härlig kvällssol.


Medeltidsrestaurangen Rozengrals rekommenderar jag starkt. Genuin inredning och
det godaste jag någonsin ätit utan att överdriva.




Den gudomliga maten.


I en park hade massor av par förlovat sig och hängt dit ett hänglås.


Vi snackar mängder.


En tant som sålde påsar på en marknad.


Fina hus och gator.







© Sandra Eriksson.
Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.

Kommentarer
Postat av: BlueRoseCase

Jaja, det här var väl nästan lika intressant som dubbelvindruvan. Men bara nästan!

2011-06-08 @ 08:03:26
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Emma

fina bilder finaste :)

2011-06-08 @ 08:11:22
URL: http://emzaans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0