Rabarberkräm

Hade några påsar rabarber från förra sommaren i frysen, och eftersom det var platsbrist var jag tvungen att göra något åt dem, så det blev kräm! Enkelt är det, koka upp 4 dl vatten och 1 dl socker, häll i 500 g rabarber skurna i bitar och låt koka några minuter tills rabarbern delar sig. Sedan blandar du cirka 3 msk potatismjöl med lite vatten och häller i det i en stråle ner i grytan samtidigt som du rör om. Låt krämen koka upp, den är färdig när första bubblan kommer, går jättesnabbt!







© Sandra Eriksson.
Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.

Kommentarer
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

GILLAR! Jag avgudar dem så jäkla fina!

Om jag skulle vilja ha ett vitt som på bild här http://sandrafotodesign.blogg.se/2012/april/armbandshog.html#comment och ett inte gult men turkost vad skulle det kosta? Det färgade gula ser ju lite bredare ut;)

2012-05-30 @ 18:58:18
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0